top of page
logo-Transparent-background_67.png
Search

Ce atribuții are președintele unei asociații de proprietari?

Dacă te întrebi ce trebuie să facă președintele unei asociații de proprietari, aici ai un ghid clar și concis al rolurilor sale. Mai jos am sintetizat principalele atribuții ale președintelui asociației de proprietari, pentru o înțelegere rapidă.



---


1. Reprezentarea asociației

Președintele reprezintă asociația de proprietari în relațiile cu alte persoane, firme sau instituții și, dacă e cazul, în procese.



2. Semnarea documentelor

Responsabilitatea lui este de a semna toate documentele oficiale ale asociației.



3. Respectarea regulilor

Președintele se asigură că toate hotărârile și regulile asociației de proprietari sunt aplicate corect și respectate de toți.



4. Informarea proprietarilor

Este datoria lui să le comunice proprietarilor toate regulile asociației și ale imobilului.



5. Răspuns la sesizări

Trebuie să răspundă în scris la sesizările proprietarilor în termen de maximum 10 zile.



6. Relația cu autoritățile

Se ocupă de toate obligațiile asociației în raport cu autoritățile publice.



7. Verificarea documentelor

La cererea autorităților, pune la dispoziție toate documentele necesare pentru verificare.



8. Propunerea de sancțiuni

Poate propune măsuri pentru cei care nu respectă regulile, în funcție de hotărârile asociației.



9. Actualizarea cărții de imobil

Se ocupă de completarea și actualizarea cărții de imobil, conform legii.



10. Păstrarea documentelor clădirii

Președintele păstrează și completează documentele tehnice ale clădirii.



11. Convocarea adunărilor

Organizează și afișează convocările pentru adunările generale, asigurându-se că toți proprietarii sunt informați.



12. Anunțarea ordinii de zi

Informarea proprietarilor despre ordinea de zi a adunărilor generale cu cel puțin 10 zile înainte de acestea, conform legii 196/2018 pentru convocarea adunarilor generale. Citeste aici mai multe despre cum se convoaca adunarea generala legal.



13. Afișarea avizierului

Presedintele este obligat de lege sa afiseze documentele necesare avizierului.

Citeste aici pentru a vedea ce trebuie presedintele sa afiseze la avizier.



14. Publicarea deciziilor

Deciziile luate în adunările generale și în comitetul executiv sunt afișate în termen de 7 zile.



15. Actualizarea statutului

Dacă apar schimbări legislative, convoacă o adunare generală pentru a modifica statutul asociației.



16. Informarea despre restricții

Comunică orice restricții privind aspectul clădirii, conform reglementărilor locale.



17. Conducerea ședințelor

Conduce ședințele adunărilor generale și cele ale comitetului executiv.



18. Instituții de control

Listează la avizier instituțiile unde pot fi raportate eventualele nereguli ale asociației.





---


Acestea sunt atributiile principale ale președintelui asociației de proprietari. Prin această organizare a informațiilor, te poți orienta rapid în ceea ce privește fiecare responsabilitate. Astfel, vei ști mai bine ce rol joacă președintele unei asociații de proprietari și cum asigură bunul mers al asociației de proprietari dintr-un imobil.

 
 

Recent Posts

See All

Telefon:

Email:

Acoperire:

București, Ilfov,

Teleorman, Giurgiu, Ialomița, Călărași, Constanța

  • Facebook
  • LinkedIn
  • YouTube
Contactează-ne

Mesajul tau a fost inregistrat si alocat automat unuia dintre colegii nostri.

Iti vom raspunde in cel mult 4 ore lucratoare!

bottom of page