Ce atribuții are președintele unei asociații de proprietari?
- Constantin Razvan
- Nov 12, 2024
- 2 min read
Dacă te întrebi ce trebuie să facă președintele unei asociații de proprietari, aici ai un ghid clar și concis al rolurilor sale. Mai jos am sintetizat principalele atribuții ale președintelui asociației de proprietari, pentru o înțelegere rapidă.
---
1. Reprezentarea asociației
Președintele reprezintă asociația de proprietari în relațiile cu alte persoane, firme sau instituții și, dacă e cazul, în procese.
2. Semnarea documentelor
Responsabilitatea lui este de a semna toate documentele oficiale ale asociației.
3. Respectarea regulilor
Președintele se asigură că toate hotărârile și regulile asociației de proprietari sunt aplicate corect și respectate de toți.
4. Informarea proprietarilor
Este datoria lui să le comunice proprietarilor toate regulile asociației și ale imobilului.
5. Răspuns la sesizări
Trebuie să răspundă în scris la sesizările proprietarilor în termen de maximum 10 zile.
6. Relația cu autoritățile
Se ocupă de toate obligațiile asociației în raport cu autoritățile publice.
7. Verificarea documentelor
La cererea autorităților, pune la dispoziție toate documentele necesare pentru verificare.
8. Propunerea de sancțiuni
Poate propune măsuri pentru cei care nu respectă regulile, în funcție de hotărârile asociației.
9. Actualizarea cărții de imobil
Se ocupă de completarea și actualizarea cărții de imobil, conform legii.
10. Păstrarea documentelor clădirii
Președintele păstrează și completează documentele tehnice ale clădirii.
11. Convocarea adunărilor
Organizează și afișează convocările pentru adunările generale, asigurându-se că toți proprietarii sunt informați.
12. Anunțarea ordinii de zi
Informarea proprietarilor despre ordinea de zi a adunărilor generale cu cel puțin 10 zile înainte de acestea, conform legii 196/2018 pentru convocarea adunarilor generale. Citeste aici mai multe despre cum se convoaca adunarea generala legal.
13. Afișarea avizierului
Presedintele este obligat de lege sa afiseze documentele necesare avizierului.
Citeste aici pentru a vedea ce trebuie presedintele sa afiseze la avizier.
14. Publicarea deciziilor
Deciziile luate în adunările generale și în comitetul executiv sunt afișate în termen de 7 zile.
15. Actualizarea statutului
Dacă apar schimbări legislative, convoacă o adunare generală pentru a modifica statutul asociației.
16. Informarea despre restricții
Comunică orice restricții privind aspectul clădirii, conform reglementărilor locale.
17. Conducerea ședințelor
Conduce ședințele adunărilor generale și cele ale comitetului executiv.
18. Instituții de control
Listează la avizier instituțiile unde pot fi raportate eventualele nereguli ale asociației.
---
Acestea sunt atributiile principale ale președintelui asociației de proprietari. Prin această organizare a informațiilor, te poți orienta rapid în ceea ce privește fiecare responsabilitate. Astfel, vei ști mai bine ce rol joacă președintele unei asociații de proprietari și cum asigură bunul mers al asociației de proprietari dintr-un imobil.
